::-webkit-scrollbar { height:12px; width: 12px; background: #FDEEF4; } ::-webkit-scrollbar-thumb { background-color: #B93B8F; -moz-border-radius: 10px; border-radius: 10px; }

Tuesday, 3 January 2012

KISAH SEBENTUK CINCIN

girlfriend: awak .. saya nak cincin hubungan kita
boyfriend :untuk ape ? malas la .. awak .. petang ni kita jumpa tempat biasa ok ..
girlfriend :hurm .. yelah..
...
boyfriend : awak .. cuba tutup mata awak .. saya nak bagi hadiah ..
girlfrend :hadiah? .. ok ..
boyfriend : ok .. cuba tengok ni .. saya belikan patung beruang untuk awak ..
girlfriend : awak ! saya tak nak patung beruang .. saya nak cincin hubungan kita !
( sambil membaling patung beruang itu di jalan raya )

lelaki itu pun terus berlari dan mendapatkan patung itu balik dan berada dalam gengamannya .. tiba-tiba sebuah bas meluru ke arah lelaki tersebut dan badannya di gilis sehingga lelaki tersebut tidak berdaya untuk bergerak .. lalu perempuan tersebut menjerit .. dalam keadaan yang bergegas .. perempuan mengambil patung di tangan lelaki tersebut dan tiba-tiba patung itu berkata ..

' you .. see in my pocket.. '

dan terlihatnya satu cincin yang sangat cantik .. dan patung itu terus berkata .. will you marry me ?? ..
di saat itu .. mengalirnya air mata perempuan tersebut ..
tetapi sudah terlambat untuk menyesal .. kerana lelaki tersebut sudah pun pergi untuk selama-lamanya ..

P/S- sedih kan cite ni..

terima kasih awak, sebb dah baca!~

 

                  Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.


Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.



Andainya lelaki ...tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.



Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.



Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.


Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.


Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.


Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah anda akan bersama semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda. Tapi jika dia benar2 pergi meninggalkan anda, bukan bermakna dia sudah tidak menyayangi anda tetapi kerana dia benar2 kecewa dengan sikap anda. Tetapi jauh di sudut hatinya, dia masih mengharapkan anda berubah dan kembali kepadanya.



Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.



Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 and


terima kasih awak, sebb dah baca!~

hari nie..

diew kejot sy mcm nk mati wokk.. haha..

sje jer buat cm 2.. bg diew penad kacau sy..

biasa la bdk2... kalau halang lg la diew buat.. hahaha

tp kn best lark bile diew kacau sy tido..

kalau org len kejot kn .. jgn harap la nk bgon.. hahaa

thanxxx bby .. love youuu

terima kasih awak, sebb dah baca!~

hari ni admin penat.

huwaa. ari ni gila penat ar,  mklumlah dah seminggu saia cik cipot ni  cuti mid teerm ,nk tercabot gak rasa tulang2 ni bila masok uni blek. haha. tekejar sane2 tekejar sini nk p kelas..  adeh. stress gua. hak. tp walau  cik cipot ni pent n stress,  cik cipot masih ta lupakn incik awk~ hee. c kempeng. haha. tadi kol dia tejap , baru abes kelas, niat utama. jengjeng, nk kacau buah ati saia ni lah... haha. kol2. adoi. icik kempeng tgh tido, heee. lamenya. angkat lah  kol ni. heeheh. yes!~ dh angkt. hee. tiba lh masa untuk buat huru hara dkt dia.
!~ hahaah. wee. cian dia. sy suka kacau dia. heee. tp dia tetp layn saia yg budk2 ni.ngee. maceh awk. hee. akhirnya dia bgn gak. . mula ar sesi mengacau!~ hahaah. baru nk kacau lebih skt , bateri cemburu lak, adoi. mati lak kau. heheh. salh aku gak, sp soh ta cas ,asik gayot nan incik awk je. ahahah. hee . kalu fn dh mati, ap lagi nk cite meh?. sah2 lah ta de cite. hahah, adehh.bia aku cite pasai asement yang suka uru arakn idop aku, asement belmabk lagi ni , tp badn gua dh pandang katil, awat katil tu  dok paggil aku ni. heheh. nk ajak tito ar tu. . adehh.jgn ira jgn, asement2. inat. awkk . tulun!~ cik sipot rasa nk demm..


terima kasih awak, sebb dah baca!~